دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

چرا بازار طلا و دلار دچار رکود شده است؟ (۲۵ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۴۸۱۱
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
چرا بازار طلا و دلار دچار رکود شده است؟ (۲۵ آبان ۱۴۰۲)
معامله‌گران می‌گویند بازار ارز به صورت فرسایشی در حال کاهش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معامله‌گران می‌گویند بازار ارز به صورت فرسایشی در حال کاهش است. به عقیده آن‌ها بازار می‌خواهد معامله‌گران را حذف کند اینطور که در سقف به آماتور‌ها بفروشد و در پایین آمدن آنقدر فرسایشی عمل کند که آن‌ها خسته شوند و در کف از آن‌ها بخرد. این توصیف معامله‌گران از این روز‌های بازار ارز است.

خبر جدید آزادسازی دلار در بازار

در روز چهارشنبه بازار از خبر آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار ایران در عراق و انتقال آن به عمان و اروپا خط گرفت و حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد. در روز سه‌شنبه یک خبر درمورد احتمال آزادسازی این ۱۰ میلیارد از عراق به بازار آمد، امروز در اخبار تکمیلی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تا کنون ۲۰ معافیت برای پرداخت هزینه واردات برق از سوی عراق به ایران صادر شده و در تمامی این معافیت‌ها قرار بوده که هیچ بخشی از این پول‌ها به ایران نرسد. یعنی پول‌ها در حساب‌های بانکی محدود شده باقی می‌مانند تا تنها برای مصارفی مانند غذا، دارو و اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفته در روز‌های آینده خبر‌های خوب ارزی از آزاد سازی منابع ارزی در کشور‌های عراق و قطر داریم. معامله‌گران معتقدند این فاند جدید برای بازار است و مثل این‌که قرار است این موضوع حالا حالا‌ها در بازار باشد و نوسان‌گیری شود.

معامله‌گران تصور می‌کنند آن چیزی که می‌تواند در مقابل این خبر قرار بگیرد شروع جنگ حزب‌الله با اسرائیل یا حمله حوثی‌ها به کشتی‌های اسرائیل است. درمورد جنگ خبر‌های زیادی برای آتش‌بس به بازار می‌آید، اما فعلا هنوز آتش‌بسی شکل نگرفته. خبرگزاری رویترز خبر داده که حماس با طرح کلی آزادی ۵۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه روزه موافقت کرده، اما اسرائیل هنوز موافق نیست. نگاه بازار به آتش‌بس اینطور هست که می‌تواند در انس تاثیر بگذارد و کاهش انس هم روی بازار داخل تاثیرگذار باشد. اما آن‌ها معتقدند که آتش‌بس به معنای این نیست که جنگ مختومه اعلام شود و با ازسرگیری جنگ، دوباره بازار راه رفته‌را برمی‌گردد.

بازار ارز و سکه در روز چهارشنبه دو راه جدا را رفتند. معامله‌گران می‌گفتند طلا و سکه به دلار خیانت کردند. قیمت دلار هرات ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت دلار هرات در نیمه دوم این حمایت را از دست داد و در ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. بازار ارز هرات بعد از ۲۲ روز این سطح حمایت را از دست داد.

قیمت درهم در کانال ۱۴ هزار تومان آغاز کرد و با کاهش در ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان بسته شد. به عقیده معامله‌گران از دست رفتن کانال مهم ۱۴ هزار تومان درهم، موجب از دست رفتن حمایت دلار شد. قیمت سکه در روز چهارشنبه با گپ مثبت ۲۵۰ هزار تومانی در کانال ۲۹ میلیون و در ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در کف کانال ۲۹ میلیون بسته شد که شاهد بازپس‌گیری کانال ۲۹ در بازار سکه بودیم.

قیمت طلای آبشده هم با گپ مثبت بالای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد. افزایش بازار سکه و طلا در روز چهارشنبه به خاطر افزایش بازار انس طلای جهانی بود.

معامله‌گران فنی معتقدند طلای آبشده بین ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گیر کرده و از هر طرف که خارج شود انتظار می‌رود که حرکت شارپی ۳۰۰ هزار تومانی داشته باشد.

نکته بازار چهارشنبه نرخ دلار و یوروی رسمی بود. با اینکه بازار ارز آزاد کاهشی بود، اما قیمت دلار در مرکز مبادله با افزایش ۱۰۰ تومانی به ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، قیمت یوروی مرکز مبادله هم با افزایش ۷۰۰ تومانی وارد کانال ۴۵ هزار تومان شد.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->